Vill du lära dig mer om SEO? Då menar jag inte bara det grundläggande. Den senaste boken om SEO är den största och mest omfångsrika jag någonsin

sett. Oavsett vad du kan om sökmotoroptimering så kan det vara värt att ta dig en titt i boken.

Vem skapade sökmotoroptimering boken SEO 2.0?

Mikkel deMib Svendsen, Danmarks kanske mest kända SEO-kille och ibland utnämnd som Europas äldsta SEO’s (och bland de mer erfarna!), är skaparen bakom den nya boken om SEO.

Han lär ha suttit och knåpat en hel del, för detta uppslagsverk i SEO är på hela 1397 sidor. Allt från introduktion till marknadsföring i sökmotorer, utveckling av en effektiv sökmotoroptimering strategi och sökord, nyckeln till användarna tas upp. Men även mer unika punkter tas upp, såsom optimering av olika typer CMS-system, hur du bygger en god webbarkitektur och de vanligaste teknikerna för black hat SEO. Se komplett innehållsförteckning här.

Pris: 1875 dkk (2778 SEK)

Kan rekommendera att ladda ner den omfångsrika testversionen på 397 sidor först. Så kan du se hur lätt du kan förstå danska och ifall fullversionen kan vara aktuell.

Tror att jag ska köpa den själv faktiskt, säkert mycket man kan lära sig. Men Mikkel deMib borde jobba lite på den egna optimeringen för ordet søgemaskineoptimering.. Det är ju trots allt det huvudsakliga sökordet han optimerat för. Men jag vet hur det kan vara med egna sidor ibland, man lägger dem inte i första hand. Huvudsaken är ju att toppjobb görs för kunderna. Det krävs trots allt mycket jobb för att synas i topp för søgemaskineoptimering och behålla platsen. Även om konkurrensen är lägre i Danmark än Sverige. (Noterade förresten att Mediaanalys var uppe och tog förstaplatsen i Sverige för sökmotoroptimering nyligen, men förr tillbaka snabbt igen).

Så, vad tycker Du själv om den nya boken? Ska du köpa den?

Posted by: Markus Jalmerot // Allmänt, Black hat SEO, Etisk, Företag, Googlelänkar, Marknadsföring, Optimerings Guiden, SEO-fusk, Sökmotorer, Sökmotoroptimering, Sökord // mikkel demib, SEO, seo böcker, seo bok, Sökmotoroptimering, Sökord, søgemaskineoptimering // juni 12, 2009

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".