När det kommer till landningssidor från Adwords så har det visat sig vara otroligt viktigt hur snabbt en sida laddar. Nu har Google beslutat sig för att införa detta som en faktor i Quality Score på sponsrade länkar, vilket medför att den som har snabbare laddningstid än genomsnittet får sänkt lägsta klickpris.

Seg laddningstid = högre bounce rate

Med en webbhotell som har seg laddningstid får du en högre bounce rate, fler folk som hoppar av från din sida. Försök därför välja ett svenskt webbhotell med snabb laddningstid. Förslag på sådana kan vara Space2u, Oderland, Svenska Domäner eller WK. Eventuellt kan detta även påverka SEO ranking.

Så ifall du har ett segt, utländskt webbhotell så kommer du kanske ha en nackdel jämfört med snabba webbhotell, du kommer kanske ranka sämre i sökmotorer helt enkelt. Inte bara bland de sponsrade länkarna, där du kommer få betala mer för att synas högt.

Vad tror Du, kan det vara ännu en faktor i sökmotoroptimering att ha snabb laddningstid?Posted by: Markus Jalmerot // Allmänt, Google, Nyheter, Sökmotoroptimering, sponsrade länkar // bounce rate, laddningstid för webbhotell, laddningstid landningssidor, quality score, sponsrade länkar, webbhotells laddningstid // juni 23, 2008// Comment

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".