För företag som ska ta upp domäner i bokföringen så kan det vara bra att göra en domänvärdering, åtminstone om du har lite bättre domäner i portföljen. På så sätt kan du se till att bolagets tillgångar tas upp till marknadsmässigt värde. De flesta bolag tar idag inte upp sina domäner i bokföringen till rimligt värde, något som förmodligen kommer ändras väsentligt med tiden.

En oberoende domänvärdering
Tillsammans med Dan Nilsson och Björn Hansson från MissDomän så erbjuder jag numera en oberoende domänvärdering. Vi ger varje företag ett värderingsintyg som kan ges till din revisor i samband med bokslut. Intyget baseras på 10 olika faktorer, såsom sökvolym, liknande försäljningar och hur bra det är för branding.

Är du redo att värdera dina domäner? Kontakta i så fall support at missdomain.com.

Posted by: Markus Jalmerot//Domäner//oktober 26, 2010

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".