Yes. Lyckades idag ta studenten för Google, eller vad man ska kalla det. Får i alla fall lov att kalla mig Google Advertising Professional (GAP) nu.

Vad innebär Google Advertising Professional kvalificeringen?

Denna kvalificering hos Google innebär att man förstår sig på hur google adwords fungerar och kan sköta kampanjer, antingen som privatperson eller för företag.

Google Advertising Professional för privatperson

Här ska man skapa och underhålla minst 1 000 USD (eller motsvarande belopp i din valuta) i totala utgifter för ditt eller ditt teams Mitt kundcenter-konto under 90-dagarsperioden, innan man får kvalificeringen.

Google Advertising Professional som företag

Som ansvarig för företag skall man skapa och underhålla minst 100 000 USD i totala utgifter för varje 90-dagarsperiod för företagets Mitt kundcenter-konto, innan man får kvalificeringen.

Sökmotoroptimering och sponsrade länkar = bra kombo

Att kunna hantera både sökmotoroptimering och sponsrade länkar ger en fördel i förståelse hur man ska bygga sidor optimalt för båda dessa syften. 

Har Du själv funderat på att ta testet för sponsrade länkar? Om inte, varför? 

Jag tycker inte Du ska tveka, gör testet och lär Dig mer om sponsrade länkar. Möjligheterna blir allt större.. (kommer berätta om vad jag tror på gällande sponsrade länkar och vad man bör se upp med)Posted by: Markus Jalmerot // Sökmotoroptimering, sponsrade länkar // GAP test, Google Advertising Professional Exam, SEO, Sökmotoroptimering, sponsrade länkar // juni 27, 2008// 4 Comments

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".