Ni som är Google Freaks och sökmotoroptimerare vet säkert att Google har ett verktyg för att mäta sökord frekvens per månad. Sökordsverktyget lanserades förra året – efter kraftig påtryckning från många användare – och i samband med att Overtures’ verktyg lades ner. Nu har Google tagit till sig användares önskemål och förbättrat sökverktyget. Kul med företag som lyssnar på sina användare – en av de faktorer som gjort Google så framgångsrika och något som fler borde tänka på..

Vad innebär Googles ansiktslyft?

Ett av de stora problemen för flera språk (ex: svenska) som innehåller flertalet engelska ord, har varit att separera orden, så att endast lokala sökningar visas. Nu har googles sökordsverktyg uppdaterats, så att endast svenska sökningar visas i en egen spalt. Tidigare så har det inte varit möjligt att få endast de lokala sökningarna för engelska ord. Kolla in nya, uppdaterade Google Keyword Tool.

Posted by: Markus Jalmerot // Google, Sökmotoroptimering, Sökord // google sökord, keyword tool, sökordsverktyg, verktyg sökord // maj 5, 2009// Comment

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".