Ska GetUpdated och MIG gå ihop!? Ja, det är faktiskt sant! Företaget blir nu det största och bästa inom Internetmarknadsföring i Skandinavien. Med uppköpet i bagaget blir Europa nästa mål för GetUpdated och Eastpoint-gruppen. 

Från avsiktsförklaring till uppköp

Avsiktsförklaringen tecknades i december och jag och Lutar Buso följde med Mattias Kaneteg ner till Borås och träffade MIG strax därefter. Efter att ha träffat flera personer från MIG; såsom John Bredal (VD), Tomas Axelsson (CTO), Peter Olsson (marknadschef) och Pierre Erlingsson (säljare) så stod det klart att våra företag hade liknande mål och tankar om sökmotoroptimering och dess framtid.

Mattias och Anders Varveus träffade sedan MIG vid upprepade tillfällen för att komma vidare med affären. Under vår kick-off på Bosön i januari så var hela MIG på plats och vi hade en riktigt trevlig kväll.

Vad händer mellan GetUpdated och MIG härnäst?

Idag så blir det lite möte om vad som händer framöver mellan GetUpdated och MIG. Antagligen så tittar MIG upp till Stockholm och ser hur vi jobbar inom kort, eller möjligtvis att några från GetUpdated åker söderut snart. Men eftersom MIG aldrig varit på vårt kontor under arbetstid så är nog sannolikheten störst att dem kommer hit.

Europa blir nästa mål

Uppköpet av MIG var viktigt, då dem besitter betydande erfarenhet och teknisk kompetens inom sökmotoroptimering. Redan 2004 så höll Tomas Axelsson (CTO, MIG) i en föreläsning på Search Engine Strategies, med stor framgång. Han har sedan dess blivit ett respekterat namn över hela världen inom sökmotoroptimering. Tomas kommer nu att vara den tekniskt ansvarige för expansion planerna i Europa, där London blir första anhalt. Riktigt spännande ska det bli!

Dubbel länkkraft

Med MIG’s alla kataloger, bloggar och sidor får nya GetUpdated en enorm länkkraft till nya kunder.

Vill du veta mer om uppköpet?

Läs om denna pressrelease på Eastpoints hemsida, eller kolla in NGM där Eastpoint aktien är listad.Posted by: Markus Jalmerot // Allmänt, Sökmotoroptimering, Uppköp // februari 19, 2007

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".