AutoEurope som är en rätt stor spelare inom hyrbilar har gjort en liten annons som jag tänkte visa, mest för att varna och tipsa om hur du själv kan göra istället. Jag brukar rekommendera att ha genomgående samma ord på banners, annonser och liknande som Du ligger i topp på Google för. Så får du mest trafik. Det är ju så att du påverkar folk i hur de tänker, vad de kommer ihåg etc. med ordvalet i dina banners, annonser och övrig offline-reklam. Genom att välja ord du ligger i topp för så ökar risken för konvertering.

Här får dem bara med ordet ‘hyr’ – lite förvirrade vad företaget sysslar med om du inte känner till AutoEurope. Vilket jag faktiskt inte gjorde. Att bara ge rabatt på sommaren – betyder det att dem är extra dyra alla andra gånger? Den senaste gången jag skulle boka hyrbi så blev det genom Statoil. De hade flera små och praktiskt hyrbilar i Stockholm, men även lite lyxigare, alltid till bra priser. Sist hyrde jag en liten BMW, helt ok. 

Fick samtidigt ett tips om att inte beställa bil hos Sydafrikanska Avis, som gjort förlust med 180 miljoner sista året. Tråkigt om man bokar hyrbil och så går företaget i konkurs.

Slutligen kan jag meddela att en god vän har lanserat en ny sida inom området hyrbilar. Testa själv CG’s nya sida – Hyrbilar.at..

Posted by: Markus Jalmerot // Allmänt, Marknadsföring, reklam // Annonser, biluthyrning, hyrbil, offline reklam // juni 20, 2009// 3 Comments

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".