Simon Sundén meddelade lite oväntat att han slutar på Online Services i fredags. Självklart så tänker han inte gå i pension redan utan det var för att kunna satsa fullt ut på ett nytt SEO-, statistik– och usability bolag som döpts till Iconvert.

Webbanalys och konvertering allt viktigare

Det känns som att Simon och Erik Nettelbrandt tagit fasta på två av de snabbast växande tjänsterna online, Internetmarknadsföring och analys av trafiken. För det som erbjuds är just som dem beskriver, en avancerad konsulttjänst och ingen SEO-for-dummies som lanseras. Absolut inga standardiserade paketlösningar som görs nästintill identiska för flera olika kunder, påpekar Simon.

Jag tycker det är kul att allting inte bara fokuseras på SEO och SEM (sponsrade länkar), då värdet av dessa tjänster är begränsat om man inte analyserar trafiken och ser till så den konverterar. Så söker du ett konsultbolag som kör 100 % långsiktiga lösningar, ger dig utbildning och får Er att lyckas så ska inte tveka att testa Iconvert för konvertering.

Posted by: Markus Jalmerot // Allmänt, Blog, Etisk, Marknadsföring, Nyheter, Sociala nätverk, Sökmotoroptimering, Statistik // konvertering, SEO, seo-bolag, seo-konsult, Sökmotoroptimering, usability, webbanalys // september 2, 2008// Comment

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".