Har haft diskussioner med KTH NOCs Webbkatalog angående titeln på en av mina webbplatser. Den har nämligen ändrat titeln till Relevansanalys Sökmotoroptimering på en webbplats som jag bedriver inom ett helt annat område.

Även om visst namnbyte är på gång så accepteras inte att man har en ‘relevant titel’ i katalogen. Nej nej, det som gäller är numera ‘irrelevanta titlar’ hos KTHNOC.

Det har dem tydligen bestämt i ett nytt policybeslut:

‘Det handlar om att vi har policys om vad sidor ska heta. Då det är en näringsverksamhet ska företagsnamnet gälla som rubrik. Inget annat. Då “Relevansanalys sökmotoroptimering” är det som står som företag bakom sidan är det det som gäller som rubrik.

Denna policy infördes relativt nyligen, och därför finns det en del registreringar i katalogen som inte stämmer. Hittar ni några vänligen gör en

felanmälan på dessa.

Med vänliga hälsningar

KTH NOCs Webbkatalog

Andreas Nilsson‘

Ja du Andreas, det är nog ett 1000-tal sidor som måste ändras då. Men antagligen mycket mycket fler. 

Ny policy hos KTHNOC. Jag kallar den vanvettig.

Alla webmasters med mer än en webbplats ska alla tvingas att ha samma namn som på bolaget bakom. Är det inte det idag så uppmanar dem oss att gå in och anmäla det.

Det låter helt befängt tycker jag.. en vanvettig policy från KTH NOCs Webbkatalog.

En katalog som jag alltid sett som den bästa i Sverige blir nu ett snäpp sämre. Irrelevanta titlar, ibland direkt felaktiga för sidans ämne. Även om de kommer behålla sin vettiga granskning och rimliga möjligheter att komma med, så blir den klart mer irrelevant.

Vad tycker du själv om den nya policyn hos KTHNOC?Posted by: Markus Jalmerot // Allmänt, Kataloger, Sökmotoroptimering // Kataloger, KTHNOC // maj 10, 2008// 5 Comments

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".