SEO guide: 50 steps to a search engine friendly site

Efter mycket pillande är nu äntligen mitt engelska sökmotoroptimeringsföretags nya SEO guide i princip färdig (3 kapitel kvar). Det tog faktiskt bra mycket längre tid än förväntat att skapa en guide till sökmotoroptimering på engelska. Kanske för att jag är klart sämre på att skriva på engelska än svenska, men förmodligen även för att jag beslutade mig för drygt en a4 sida eller mer för alla delar av SEO guiden. Totalt blev det 50 delsidor, samt översiktssidor för SEO analys, On-Page SEO, Backlinks och Mätning av SEO.

Vad finns i SEO Guide?

Två populära kapitel i SEO skolan är vara följande:

How to detect paid links – vad som kännetecknar köpta länkar.

Outstanding content – hur kan bra innehåll kännetecknas?

Förmodligen behöver jag se över och jobba med innehållet ännu mer för att lyckas i UK, som ändå är en rätt tuff marknad. Idag ligger sidan på sidan 2 i google.co.uk för ‘SEO guide’, men jag hoppas givetvis klättra framöver. Det är i alla fall en start.

Svensk version av SEO Specialist?

Det finns möjlighet att jag gör en svensk version av SEO Specialist, men på Relevansanalys i så fall. Det kommer i så fall att dröja ett tag, så kolla gärna in den engelska sidan ifall ni vill ha min syn på vad man ska bry sig om vid sökmotoroptimering av en hemsida. För tillfället hjälper jag några svenska kunder och det finns möjligheter att ta in fler. Kör gärna resultatbaserad sökmotoroptimering, men det är även möjligt med fast pris om någon mot förmodan hellre vill det.

PS. Bara att kontakta mig på markus @ seospecialist .co.uk ifall ni vill ha offertförfrågan på sökmotoroptimeringstjänster.Posted by: Markus Jalmerot // Marknadsföring, Optimeringsguiden, Sökmotoroptimering // seo guide // juni 27, 2011

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".