:)

Det är skillnad på besökare och besökare. Medan vissa webbplatsens besökare inom områden som jobb och arbetssökande kan vara värda uppemot 3.37 kr så kan mer generella besökare vara värda drygt 1,2 öre. Med andra ord så kan värdeskillnader mellan olika typer av besökare vara över 250 gånger – så var noga med att välja rätt målgrupp

Dessa siffror kommer från en dansk undersökning publicerad i min danska favorittidning Børsen, utförd av BechMedia.

Vilka besökare är värda mest?

Besökare som är fokuserade på att leta jobb (arbetssökande), resor, hotell eller biljetter tycks ge mest pengar per sidvisning enligt undersökningen. Det besökare som ger minst pengar är dem som är väldigt generella, sidor som saknar tydlig målgrupp fokus.

FöretagAnvändare 05/08 Sidvis. 05/08 Årsomsättning(miljoner sek) Genomsnittlig oms (öre/sidvis)
JobZonen.dk283 6052526k102,25336,75
Travelmarket.dk117 347747k18,07201,72
Billetnet.dk245 5674930k62,43105,69
Slankedoktor.dk70 1233296k25,0763,91
Jobindex.dk332 53413869k76,0845,47
Jubii.dk781 99892628k72,146,15
Freeway.dk10721681121973k122,951,23
:)

Kan meddela att min bästa webbplats sökmotor besökare är värda c:a 3-4 kr per unik besökare. Får se hur länge det håller i sig. Vilket område dem finns inom kommer jag dock inte avslöja

Vad är dina bästa besökare värda?

Posted by: Markus Jalmerot // Affiliate, Allmänt, Annonser, Hemsidor, Marknadsföring, Sökmotorer, Statistik // sökmotor besökare, värde besökare, webbplats besökare // juni 10, 2008// 4 Comments

Author

Har jobbat med marknadsföring i olika former sedan början av 2000-talet, men speciellt sökmotoroptimering och domäner har varit min "grej".